Zásady zpracování osobních údajů ITINERÁTOR

Poskytovatel  (dále jen „Správce“), vydává tyto zásady zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“), jež si kladou za cíl podat zákazníkům a dalším osobám, které jej kontaktují prostřednictvím poptávkového formuláře umístěného na internetových stránkách Správce (dále společně jen „Klient“ nebo „Klienti“) jasné a přehledné informace o účelech a způsobech zpracování osobních údajů, o jednotlivých kategoriích zpracovávaných osobních údajů, jejich případných příjemcích, době uchování osobních údajů jakož i o Vašich právech a způsobech, jak je uplatnit, a to v souvislosti s prodejem hotových itinerářů, itinerářů na míru a poskytováním souvisejících služeb. 

Ochrana Vašich osobních údajů a Vašeho soukromí je jednou z priorit. Správce plně respektuje práva, svobody a soukromí fyzických osob. Správce chrání veškeré získané osobní údaje jako důvěrné a při nakládání s nimi postupuje v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a dalšími právními předpisy v oblasti ochrany osobních údajů. 

Při zpracování osobních údajů Správce respektuje zejména následující základní zásady:

  • osobní údaje musí být ve vztahu k subjektu údajů zpracovávány korektně a zákonným a transparentním způsobem;
  • osobní údaje musí být shromažďovány pro určité, výslovně vyjádřené a legitimní účely a nesmějí být dále zpracovávány způsobem, který je s těmito účely neslučitelný; 
  • osobní údaje musí být přiměřené, relevantní a omezené na nezbytný rozsah ve vztahu k účelu, pro který jsou zpracovávány;
  • osobní údaje musí být přesné a v případě potřeby aktualizované; 
  • osobní údaje musí být uloženy ve formě umožňující identifikaci subjektů údajů po dobu ne delší, než je nezbytné pro účely, pro které jsou zpracovávány; 
  • osobní údaje musí být zpracovávány způsobem, který zajistí jejich náležité zabezpečení a zabraňuje neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení, ztrátě či poškození, neoprávněnému přenosu, protiprávnímu zpracování nebo jinému zneužití.

Správcem osobních údajů je Jaroslav Makovička, IČO: 039 77 421, sídlem Dagmar Burešové 2925/8, 130 00, Praha 3 – Žižkov.

Pověřenec pro ochranu osobních údajů nebyl jmenován. 

Subjektem osobních údajů jsou zákazníci Správce a zájemci o jeho služby, a to jako fyzické osoby nebo fyzické osoby, které jednají za Klienta a z tohoto postavení za Klienta komunikují se Správcem a které Správce za tímto účelem vede ve své evidenci (dále jen „subjekt“).

1. ZPRACOVÁVANÉ OSOBNÍ ÚDAJE

Správce zpracovává následující osobní údaje: 

  • identifikační údaje – jméno a příjmení, případně Vaše postavení ve vztahu ke Klientovi, adresa bydliště nebo sídlo podnikání, IČO, DIČ, případně datum narození;
  • kontaktní údaje – e-mailová adresa, telefonní číslo;
  • platební údaje Klienta (číslo účtu, IBAN, BIC, údaje o majiteli účtu, název banky);
  • údaje související s plněním smlouvy – údaje o objednávkách zboží či služeb a stavu jejich plnění, údaje o uhrazených a fakturovaných platbách, údaje obsažené v daňových dokladech vystavených v souvislosti s poskytováním služeb či dodáním zboží;
  • fotografie či audiovizuální záznamy Klientů zveřejňované na internetových stránkách a sociálních sítích Správce;
  • další údaje – obsah komunikace mezi Správcem a Klientem.

Správce zpracovává osobní údaje, jež mu subjekt sám a dobrovolně poskytl. 

Správce nezpracovává zvláštní kategorie osobních údajů.

2. PRÁVNÍ ZÁKLAD ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Správce zpracovává osobní údaje na základě:

  • plnění smlouvy – za účelem uzavření a plnění smlouvy (zpracování a vyřízení objednávky) o Vás Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje, platební údaje, údaje související s plněním smlouvy a údaje obsažené v komunikaci, kterou s námi vedete, tyto údaje slouží ke zjednodušení procesu zpracování a vyřízení objednávky, k administrativním účelům;

poptávkový formulář na internetových stránkách Správce je snadný způsob k objednání služeb, aby Vás Správce mohl kontaktovat, jsou některá pole označena jako povinná; pokud vyplníte pole a zvolíte „Odeslat“, berete na vědomí, že Vaše údaje budou Správci zaslány spolu se zprávou e-mailem; 

  • plnění zákonné povinnosti – Správce zpracovává některé Vaše osobní údaje, pokud mu tak ukládá zákon; například archivace daňových dokladů po dobu 10 let od konce zdaňovacího období v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů;
  • oprávněného zájmu Správce – na základě oprávněného zájmu Správce zpracovává veškeré údaje prokazující objednání služeb a oboustranného plnění smlouvy za účelem zlepšení nabídky, zajištění kvality produktů a statistik, a dále za účelem ochrany Správce v případě možných budoucích sporů; 
  • souhlasu se zpracováním osobních údajů – udělíte-li k tomu Správci Váš souhlas, může také zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem zasílání informačních, reklamních a obchodních sdělení a nabídek služeb; na základě uděleného souhlasu Správce může zpracovávat Vaše fotografie či audiovizuální záznamy pro účely jejich zveřejnění na internetových stránkách Správce a sociálních sítích Správce. 

3. ÚČELY ZPRACOVÁNÍ

Základní důvody a účely pro zpracování osobních údajů jsou následující: 

  • uzavření a plnění smlouvy s Vámi na základě Vaší objednávky nebo jiného právního vztahu;
  • dodržování právních předpisů, zejména předpisů týkajících se vedení a uchovávání daňových dokladů;
  • ochrana oprávněných zájmů Správce ve věci zlepšení nabídky, zajištění kvality produktů a statistik, a dále pro případ budoucích sporů ohledně poskytnutých služeb;
  • reklama a propagace Správce a jeho služeb pomocí užití Vašich fotografií či audiovizuálních záznamů na internetových stránkách Správce a sociálních sítích Správce;
  • reklama a přímý marketing v podobě zasílání obchodních sdělení a newsletterů, nabídek služeb, informací o novinkách a akcích nebo individuálních nabídek a informací na e-mailovou adresu; Vaše osobní údaje mohou být zpracovávány z důvodu realizace oprávněných zájmů Správce v podobě omezeného přímého marketingu, souhlas tak není vyžadován, jste však oprávněni přímý marketing kdykoli odhlásit, a to nejlépe na e-mailové adrese jardamakovicka@gmail.com.

4. PŘEDÁVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ TŘETÍM OSOBÁM

Veškeré osobní údaje, které jsou nám sděleny, nebudou bez souhlasu subjektu poskytnuty třetím osobám, kromě:

  • partnerů a externích poskytovatelů služeb (např. osob, které vykonávají pro Správce externě některé služby, jako například vedení účetní a daňové agendy, a dále poskytovatelů platforem sociálních médií, reklamní sítě pro reklamu, poskytovatelů platebních a přepravních služeb), kteří se nachází v pozici zpracovatelů osobních údajů a jsou povinni s osobními údaji nakládat v souladu s právními předpisy na ochranu osobních údajů;
  • dalších subjektů, je-li to nezbytné pro ochranu práv Správce, např. advokátů, soudů, soudních exekutorů (rozsah poskytnutých osobních údajů je omezen na údaje nezbytné pro úspěšné uplatnění nároku).

Vaše osobní údaje nebudou předávány do třetích zemí mimo Evropskou unii. 

5. AUTOMATIZOVANÉ ZPRACOVÁNÍ A PROFILOVÁNÍ 

Správce zpracovává poskytnuté osobní údaje v elektronické podobě a ve fyzické podobě manuálním způsobem. Správce neprovádí automatické zpracování ani profilování. 

6. DOBA ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Vaše osobní údaje zpracovávané na základě plnění právní povinnosti Správce uchovává po dobu stanovenou právními předpisy. Například Vaše osobní údaje obsažené v daňových dokladech Správce zpracovává po dobu, po kterou mu to přikazují právní předpisy, v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, tyto daňové doklady uchovává po dobu 10 let od konce zdaňovacího období.

Vaše osobní údaje, které Správce zpracovává na základě plnění smlouvy a na základě jeho oprávněného zájmu, konkrétně především údaje o objednaných a poskytnutých službách, vystavených a proplacených fakturách a komunikaci související s objednávkami, uchovává po dobu jednoho roku po uplynutí běžné promlčecí lhůty 3 let, tedy po dobu 4 let od ukončení smluvního vztahu. 

Na základě uděleného souhlasu osobní údaje Správce zpracovává po dobu, na kterou byl souhlas udělen, nebo do odvolání souhlasu.

7. ZABEZPEČENÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob Správce přijal vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů před náhodným nebo protiprávním zničením, ztrátou, změnou nebo neoprávněným poskytnutím, zveřejněním nebo jiným zpřístupněním, zejména následující:

  • pravidelné zálohování dat,
  • aktualizace antivirových softwarových systémů,
  • šifrování dat.

8. PRÁVA SUBJEKTU

V případech, kdy Správce zpracovává Vaše osobní údaje, nacházíte se v postavení subjektu údajů. V souvislosti se zpracováním osobních údajů Vám za stanovených podmínek přísluší níže uvedená práva, jež vyplývají z právních předpisů.

Právo na přístup k osobním údajům

Máte právo získat informaci o tom, zda Správce zpracovává osobní údaje, které se Vás týkají, a pokud tomu tak je, máte rovněž právo získat k těmto osobním údajům přístup a obdržet informaci, jaké údaje o Vás Správce zpracovává, za jakým účelem, po jakou dobu, jak Vaše osobní údaje získává, komu je předává, kdo je zpracovává a jaká máte další práva související se zpracováním Vašich osobních údajů. V rámci tohoto práva můžete též požadovat vydání kopie zpracovávaných osobních údajů za předpokladu, že tím nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob. První kopie Vám bude poskytnuta bezplatně, další kopie již mohou být přiměřeně zpoplatněny s ohledem na administrativní náklady spojené s jejich vyhotovením.

Právo na opravu osobních údajů

Máte právo na to, aby byly bez zbytečného odkladu opraveny nepřesné osobní údaje, které se Vás týkají, nebo aby byly doplněny neúplné osobní údaje, které se Vás týkají, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.

Právo na výmaz osobních údajů

V některých případech máte právo, aby byly bez zbytečného odkladu vymazány osobní údaje, které se Vás týkají. 

Právo na omezení zpracování osobních údajů

V některých případech máte právo požadovat, aby bylo po určitou dobu omezeno zpracování osobních údajů, jež se Vás týkají. 

Právo na přenositelnost osobních údajů

Máte právo získat osobní údaje, které se Vás týkají, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a požadovat, aby byly tyto údaje předány jinému správci, a to v případě, kdy je zpracování osobních údajů založeno na Vašem souhlasu nebo na smlouvě, jejíž jste smluvní stranou, a provádí se automatizovaně. V případě, že by výkonem tohoto práva byly nepříznivě dotčeny práva a svobody jiných osob, nebude možné Vaší žádosti vyhovět.

Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů

Máte právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se Vás týkají, k němuž dochází na základě oprávněného zájmu Správce nebo třetí strany. Správce přestane Vaše údaje zpracovávat, jestliže nebude mít závažné oprávněné důvody pro další zpracování, které převáží nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

Právo kdykoli odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů

Právo podat stížnost

Dále máte právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů se sídlem na adrese Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, a to zejména tehdy, pokud se domníváte, že Vaše osobní údaje jsou Správcem zpracovávány neoprávněně nebo v rozporu s obecně závaznými právními předpisy. Internetové stránky Úřadu pro ochranu osobních údajů jsou dostupné na adrese: www.uoou.cz.

Způsob uplatnění jednotlivých práv

Ve všech záležitostech souvisejících se zpracováním Vašich osobních údajů se na Správce můžete obracet prostřednictvím kontaktů uvedených v těchto Zásadách.

Správce si vyhrazuje právo přiměřeným způsobem ověřit identitu subjektu údajů, jenž uplatňuje některé z výše uvedených práv. Správce Vám poskytne na Vaši žádost informace o přijatých opatřeních anebo o důvodech nepřijetí opatření bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu lze v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Nejpozději do jednoho měsíce od obdržení Vaší žádosti Vás Správce bude informovat o prodloužení lhůty spolu s důvody pro tento odklad. 

Nebude-li Vaší žádosti vyhověno, můžete se na nás znovu obrátit a současně můžete podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů. Dále můžete žádat o soudní ochranu.

Správce poskytuje informace a činí opatření na podkladě žádosti bezplatně. Jsou-li však podané žádosti zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejména protože se opakují, může Vám Správce uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím informací nebo přijetím opatření, anebo může odmítnout žádosti vyhovět, o čemž Vás bude informovat.

9. ZMĚNY ZÁSAD

Stane-li se kterékoliv ustanovení těchto Zásad neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné, zůstávají jejich zbývající ustanovení v platnosti a účinnosti. 

Správce si vyhrazuje právo tyto Zásady pravidelně v přiměřeném rozsahu aktualizovat.

10. KONTAKTNÍ ÚDAJE  

Máte-li jakékoli dotazy týkající se těchto Zásad či zpracování Vašich osobních údajů, můžete Správce kontaktovat písemně, elektronicky nebo telefonicky na některém z níže uvedených kontaktních údajů: 

  • Jaroslav Makovička
  • IČO: 039 77 421
  • adresa pro doručování: Dagmar Burešové 2925/8, 130 00 Praha 3 - Žižkov
  • e-mail: jardamakovicka@gmail.com
  • telefon: + 420 721 483 123
  • internetové stránky: www.itinerator.cz.

Datum aktualizace: 28.5.2025