Obchodní podmínky pro poskytování služeb ITINERÁTOR

Jaroslav Makovička
IČO: 039 77 421
sídlem Dagmar Burešové 2925/8, 130 00, Praha 3 - Žižkov
(dále jen „Poskytovatel“)

1. Úvodní ustanovení

  1. Poskytovatel prodává itineráře cestovatelských zážitků a poskytuje související konzultační služby. Tyto obchodní podmínky pro poskytování služeb ITINERÁTOR (dále jen „Podmínky“) ve smyslu § 1751 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi klientem a Poskytovatelem týkající se veškerých smluvních vztahů vzniklých mezi klientem a Poskytovatelem v souvislosti s poskytováním služeb ze strany Poskytovatele.
  2. Klientem se rozumí fyzická osoba - spotřebitel, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba, se kterou byla uzavřena smlouva, případně osoba, které byla doručena nabídka (návrh na uzavření smlouvy) a/nebo osoba, která učinila vůči Poskytovateli poptávku, prohlášení nebo jiné včasné právní jednání, z něhož lze dovodit vůli uzavřít smlouvu, tak jak předpokládají Podmínky (dále jen „Klient“).
  3. Kontaktní údaje Poskytovatele jsou následující:
    • Jaroslav Makovička
    • IČO: 039 77 421
    • adresa pro doručování: Dagmar Burešové 2925/8, 130 00 Praha 3 - Žižkov
    • e-mail: jardamakovicka@gmail.com
    • telefon: + 420 721 483 123
    • internetové stránky: www.itinerator.cz.

2. Služby

  1. Poskytovatel poskytuje tyto služby:
    • prodej hotových itinerářů;
    • prodej itinerářů na míru;
    • doprovodné konzultace k itinerářům na míru;
    • online podpora k itinerářům na míru;
    (dále společně jen jako „Služby“). 
  2. Itinerářem se rozumí souhrnné informace pro konkrétní cestovatelský zážitek. Itinerář obvykle zahrnuje rozpočet, praktické tipy, základní informace o lokalitě, zajímavosti, harmonogram navrženého programu výletu, včetně naplánování trasy, doporučení ubytování, stravování, způsobu dopravy a cen návštěvních míst (muzea, parky, pamětihodnosti apod.) a způsobu rezervace a nákupu vstupenek. V žádném případě se nejedná o radu odborníka ve smyslu ustanovení § 2950 Občanského zákoníku.
  3. Doprovodná konzultace se poskytuje k itinerářům na míru a zahrnuje celkem nejvýše dvě (2) hodiny asistence na vyžádání při rezervaci dopravy, ubytování a vstupenek Klientem, a to formou video hovoru, telefonicky, prostřednictvím SMS zpráv, e-mailem nebo přes WhatsApp. Rezervace a nákupy provádí sám Klient za asistence Poskytovatele.
  4. Online podpora se poskytuje k itinerářům na míru a zahrnuje celkem nejvýše šest (6) hodin konzultace na vyžádání při řešení dotazů a situací vzniklých během pobytu realizovaného podle zakoupeného itineráře na míru. Konzultace probíhají formou video hovoru, telefonicky, prostřednictvím SMS zpráv, e-mailem nebo přes WhatsApp.
  5. Rozsah a specifikace Služeb, včetně termínu dodání, budou vždy stanoveny v uzavřené smlouvě, jak je uvedeno dále v těchto Podmínkách.
  6. Pro vyloučení všech pochybností Poskytovatel výslovně prohlašuje, že neposkytuje žádné služby cestovního ruchu ve smyslu zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a o změně zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů a že smlouva uzavíraná mezi Klientem a Poskytovatelem není smlouvou o zájezdu dle § 2521 a násl. Občanského zákoníku. Poskytovatel Klientům dodává pouze doporučení a tipy ohledně cestování. Klienti si dopravu, ubytování, stravování, rezervace a veškeré ostatní záležitosti zajišťují sami.

3. Uzavření smlouvy a dodání Služeb

  1. Smlouvou se rozumí smlouva uzavřená mezi Klientem a Poskytovatelem, jejímž předmětem je poskytnutí Služeb Klientovi Poskytovatelem za úplatu, a to za podmínek stanovených ve smlouvě a v těchto Podmínkách (dále jen „Smlouva“). Smlouva je uzavírána v českém jazyce, nebrání-li tomu okolnosti na straně Poskytovatele nebo Klienta, lze Smlouvu uzavřít i v jiném jazyce.
  2. Itineráře na míru a související doprovodné konzultace a online podporu lze poptávat na základě jednotlivých poptávek prostřednictvím formuláře (dotazníku) dostupného na www.itinerator.cz. Poskytovatel je oprávněn na základě poptávky vyhotovit konkrétní nabídku, která je návrhem na uzavření Smlouvy. Poskytovatel zašle do 72 hodin na e-mailovou adresu Klienta nabídku spolu s fakturou – daňovým dokladem. Smlouva mezi Poskytovatelem a Klientem vzniká zaplacením faktury (zaplacením se dle těchto Podmínek rozumí okamžik připsání příslušné peněžité částky na účet Poskytovatele). Zaplacením ceny Klient vyslovuje souhlas s uzavřením Smlouvy. Poskytovatel doručí Klientovi návrh itineráře na míru do čtrnácti (14) dnů od zaplacení faktury, není-li v nabídce uvedeno jinak. Dle připomínek Klienta Poskytovatel do čtrnácti (14) dnů od závěrečné konzultace zpracuje finální znění itineráře na míru. Klient je oprávněn podávat připomínky nejvýše dvakrát, Poskytovatel má právo další připomínky odmítnout.
  3. Poskytovatel si vyhrazuje právo poptávku na zhotovení itineráře na míru odmítnout.
  4. Poskytovatel v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku vylučuje přijetí nabídky s dodatkem, změnou nebo odchylkou; jakýkoli dodatek, změna nebo odchylka od nabídky se považují za nový návrh na uzavření Smlouvy, který podléhá potvrzení o přijetí nabídky ze strany Poskytovatele.
  5. Smlouva, jejímž předmětem je prodej itineráře na míru, může vzniknout také podpisem smlouvy v písemné formě mezi smluvními stranami.
  6. Písemná poptávka může být učiněna prostřednictvím kontaktního formuláře (dotazníku) zveřejněného na internetových stránkách Poskytovatele, případně e-mailovou zprávou, datovou schránkou nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Nabídka může být učiněna e-mailovou zprávou, případně datovou schránkou nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. V pochybnostech se má za to, že poptávka/nabídka byla doručena třetím (3.) dnem po jejím odeslání.
  7. Smlouva, jejímž předmětem je prodej hotového itineráře, je uzavřena dnem zaplacení ceny. Zaplacením ceny Klient vyslovuje souhlas s uzavřením Smlouvy. Poskytovatel doručí Klientovi hotový itinerář nejpozději do pěti (5) dnů po zaplacení.

4. Práva a povinnosti smluvních stran

  1. Poskytovatel je povinen se při plnění předmětu Smlouvy řídit obecně závaznými právními předpisy, jakož i pokyny Klienta, které jsou v souladu s objednanými Službami, a své závazky ze Smlouvy plnit řádně a včas. Obdrží-li Poskytovatel pokyn zřejmě nesprávný, je povinen na to bez zbytečného odkladu Klienta upozornit a současně je oprávněn takový pokyn nesplnit.
  2. Poskytovatel je povinen při plnění svých závazků svědomitě respektovat a hájit zájmy Klienta a zdržet se jakékoli činnosti, která by mohla poškodit zájmy a dobré jméno Klienta.
  3. Klient je povinen předávat Poskytovateli veškeré informace a podklady nezbytné k plnění Smlouvy, a to nejpozději do pěti (5) dní od výzvy Poskytovatele, nebude-li stanoveno jinak.
  4. Dodáním podkladů Klient prohlašuje a zaručuje, že veškeré podklady jsou v souladu s právními předpisy a neporušují jakákoli práva třetích osob. V případě, že v souvislosti s použitím podkladů jakákoli třetí strana uplatní vůči Poskytovateli jakýkoli nárok, nebo kterýkoli státní či samosprávný orgán učiní v této souvislosti vůči Poskytovateli jakýkoli úkon, je Klient povinen odškodnit Poskytovatele a učinit veškeré nezbytné kroky k ochraně Poskytovatele před takovými nároky a úkony.

5. Cena a platební podmínky

  1. Klient je povinen uhradit Poskytovateli za poskytnutí itineráře na míru cenu dohodnutou v nabídce Poskytovatele nebo v písemné Smlouvě uzavřené mezi Poskytovatelem a Klientem a za poskytnutí hotového itineráře, za doprovodné konzultace a za online podporu cenu zveřejněnou na internetových stránkách Poskytovatele (dále jen „Cena“).
  2. K Ceně za Služby nebude účtována DPH.
  3. Cenu za poskytnuté Služby je Klient povinen uhradit Poskytovateli na základě vystavené faktury, a to nejpozději k datu splatnosti této faktury.
  4. Poskytovatel je oprávněn doručit fakturu i v elektronické podobě na e-mailovou adresu Klienta.
  5. Online platby zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s., je licencovaná platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty jsou dostupné zde: https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana. Klient si může zvolit mezi dvěma platebními metodami, a to platbou kartou (více zde: https://help.comgate.cz/v1/docs/cs/platby-kartou) a bankovním převodem (více zde: https://help.comgate.cz/docs/bankovni-prevody).
  6. Kontaktní údaje poskytovatele platební brány pro případné reklamace nebo dotazy k platbám jsou následující:
    Comgate a.s.
    IČO: 279 24 505
    ‍Gočárova třída 1754/48b, 500 02 Hradec Králové
    e-mail: platby-podpora@comgate.cz
    telefon: +420 228 224 267

6. Práva k duševnímu vlastnictví

  1. Veškerá práva k hotovým itinerářům a itinerářům na míru, tj. autorská práva, ochranné známky, grafika, loga a všechna další práva duševního vlastnictví, jsou a zůstávají výlučným vlastnictvím Poskytovatele a jsou chráněna zejména zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů a Občanským zákoníkem.
  2. Uzavřením Smlouvy Poskytovatel uděluje Klientovi omezenou a nevýhradní licenci k užití hotového itineráře nebo itineráře na míru, který je předmětem Smlouvy, výhradně pro vlastní účely.
  3. Jakékoliv kopírování, zpracování, rozšiřování, zveřejňování, upravování, vystavování, distribuce, komercializace, reprodukování a jakékoli jiné formy využití hotového itineráře nebo itineráře na míru vyžadují předchozí písemný souhlas Poskytovatele.

7. Náhrada škody a důsledky porušení Smlouvy k duševnímu vlastnictví

  1. Poskytovatel nenese odpovědnost za újmu vzniklou porušením či nesplněním povinností na straně Klienta souvisejících s poskytnutím Služeb nebo zatajením rozhodných skutečností ze strany Klienta.
  2. Poskytovatel nenese odpovědnost za to, že Klient nebyl spokojen s výletem, který zcela nebo částečně provedl podle tipů a doporučení Poskytovatele, ledaže je vyloučení povinnosti k náhradě škody dle právních předpisů kogentně vyloučeno.
  3. Poskytoval neposkytuje odborné informace a rady, není odborníkem v oblasti cestovního ruchu ani v jiné s tím související oblasti, nevztahuje se tak na něj povinnost k náhradě škody způsobené informací nebo radou ve smyslu § 2950 Občanského zákoníku.
  4. Pro případ, že Klientovi vznikne v souvislosti se Smlouvou a s poskytnutím Služeb nárok na náhradu újmy vůči Poskytovateli, a to z jakéhokoliv právního důvodu, sjednává se limitace náhrady škody, a to do výše 100 % z celkové ceny za poskytnuté Služby. Uvedený limit náhrady škody se sjednává pro souhrn veškerých nároků Klienta na náhradu újmy. Pro vyloučení pochybností se sjednává, že uvedená limitace náhrady škody se neuplatní v případech, kdy je taková limitace náhrady škody dle právních předpisů kogentně vyloučena.

8. Doba trvání Smlouvy

  1. Smlouva mezi smluvními stranami je uzavřena na dobu, dokud nejsou splněny závazky smluvních stran ze Smlouvy. 
  2. Před uplynutím uvedené doby je možné Smlouvu ukončit dohodou smluvních stran nebo odstoupením některé ze smluvních stran v případě, kdy tak stanoví tyto Podmínky, Smlouva nebo obecně závazný právní předpis.
  3. Smluvní strana je oprávněna od Smlouvy odstoupit, pokud druhá smluvní strana podstatným způsobem porušila svůj závazek ze Smlouvy a přes písemné upozornění druhé smluvní strany nezjednala bezodkladně po písemném upozornění nápravu takového porušení. 
  4. Odstoupení je účinné okamžikem, kdy bylo v písemné podobě doručeno druhé smluvní straně nebo kdy jí bylo předáno osobně, a s právními účinky tak jak vyplývá z Občanského zákoníku. Odstoupení musí obsahovat popis vytýkaného stavu či jednání.
  5. Klient bere na vědomí, že s ohledem na charakter poskytovaných Služeb nelze odstoupit od již konkrétních poskytnutých Služeb a lze odstoupit od Smlouvy pouze v části týkající se dosud neposkytnutých Služeb.
  6. Pro případ ukončení Smlouvy na základě odstoupení se smluvní strany zavazují učinit veškerá opatření zabraňující vzniku škody u obou smluvních stran. Odstoupení od Smlouvy se nedotýká práv uvedených v § 2005 Občanského zákoníku, tj. zejména nároku na zaplacení smluvní pokuty, úroků z prodlení, popřípadě nároku na náhradu škody.
  7. V případě ukončení smluvního vztahu se smluvní strany zavazují vypořádat vzájemné závazky a pohledávky nejpozději do jednoho (1) měsíce od zániku Smlouvy.

9. Vyšší moc

  1. Smluvní strana nenese odpovědnost za úplné nebo částečné nesplnění jedné ze svých povinností, pokud nesplnění je důsledkem takových okolností, jež předpokládají vyšší moc, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná smluvní strana tuto překážku nebo její následky překonala, že by v době vzniku své smluvní povinnosti vznik výše zmíněné překážky mohla předvídat, jestliže tato skutečnost vznikla nezávisle na vůli této smluvní strany. Za vyšší moc je pro účely těchto Podmínek považována každá událost nezávislá na vůli smluvních stran, která znemožňuje plnění smluvních závazků a kterou nebylo možno předvídat v době vzniku Smlouvy.
  2. Za vyšší moc se považuje zejména přírodní katastrofa, požár, výbuch, silná vichřice, zemětřesení, záplavy, válečné konflikty, embargo, výluka v provozu, stávka, epidemie a pandemie, opatření ze strany státu nebo Evropské unie, vyhlášení krizového stavu dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nebo jiné události, které jsou mimo jakoukoli kontrolu smluvních stran.
  3. Trvá-li překážka vyšší moci po dobu platnosti Smlouvy déle než 30 (třicet) dnů, má každá ze smluvních stran právo od Smlouvy odstoupit. Za okolnost vyšší moci se neuznávají okolnosti, které vznikly teprve v době, kdy povinná strana již byla v prodlení s plněním svých závazků, nebo okolnosti, které vznikly z jejích hospodářských poměrů.

10. Informace a poučení Klienta

  1. Poskytovatel informuje Klienta o tom, že provádí zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a dalšími právními předpisy. informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů, které je dostupné na internetových stránkách provozovaných Poskytovatelem.
  2. Klient bere na vědomí, že je povinen uvádět Poskytovateli úplné a pravdivé osobní údaje o své osobě a dále že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o změně svých osobních údajů v průběhu trvání smluvního vztahu. 
  3. Klient se může s jakýmikoliv stížnostmi na činnost Poskytovatele obrátit na e-mailovou adresu Poskytovatele jardamakovicka@gmail.com.

11. Informace pro spotřebitele

  1. Poskytovatel tímto plní svou informační povinnost vůči Spotřebiteli vyplývající z ustanovení § 1811, § 1820 a § 1826 Občanského zákoníku a také zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“).
  2. Kontaktní údaje Poskytovatele jsou následující:
    • Jaroslav Makovička
    • IČO: 039 77 421
    • adresa pro doručování: Dagmar Burešové 2925/8, 130 00 Praha 3 - Žižkov
    • e-mail: jardamakovicka@gmail.com
    • telefon: + 420 721 483 123
    • internetové stránky: www.itinerator.cz.
  1. Popis poskytovaného plnění je uveden především v čl. 2 těchto Podmínek. Cena, způsob platby a případné náklady či poplatky spojené s předmětem plnění jsou specifikovány v čl. 3 a 5 těchto Podmínek. Údaje o možnostech odstoupení od Smlouvy jsou uvedeny v čl. 8 těchto Podmínek.
  2. Klient v postavení spotřebitele má právo obrátit se se svou stížností na porušení práv spotřebitele na Českou obchodní inspekci, sídlem Štěpánská 15, Praha 2, internetová adresa: www.coi.cz a https://adr.coi.cz/cs. Práva spotřebitele jsou blíže upravena v Občanském zákoníku a v Zákoně o ochraně spotřebitele.
  3. Klient v postavení spotřebitele má možnost mimosoudního řešení případných spotřebitelských sporů; souhrnné informace k této problematice jsou dostupné na internetových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.

12. Další ujednání

  1. Klient není oprávněn jednostranně započíst jakoukoli svou pohledávku vzniklou na základě Smlouvy oproti pohledávce Poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn jednostranně započíst veškeré své pohledávky vůči Klientovi bez omezení. 
  2. Klient není oprávněn postoupit jakékoliv své pohledávky, závazky, povinnosti a práva plynoucí ze Smlouvy bez souhlasu Poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn postoupit své pohledávky, závazky, povinnosti a práva plynoucí ze Smlouvy bez omezení. 
  3. Klient na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
  4. Smlouva je závazná i pro právní nástupce smluvních stran.

13. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto Podmínky a právní vztahy těmito Podmínkami se řídící se řídí právním řádem České republiky. 
  2. V případě sporů mezi smluvními stranami vyplývajících ze Smlouvy nebo v souvislosti se Smlouvou se smluvní strany zavazují přednostně řešit spory smírnou cestou. 
  3. Stane-li se jakékoli ustanovení těchto Podmínek neplatným nebo nevymahatelným jako celek nebo jeho část, je plně oddělitelným od ostatních ustanovení těchto Podmínek a taková neplatnost nebo nevymahatelnost nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoli ostatních ustanovení těchto Podmínek. Poskytovatel v takovém případě nahradí takové neplatné nebo nevymahatelné ustanovení jiným ustanovením, které bude v nejvyšší možné míře odpovídat obsahu původního ustanovení. 
  4. Tyto Podmínky jsou veřejně přístupné na internetových stránkách provozovaných Poskytovatelem, tak aby byla umožněna jejich archivace, reprodukce, uchování a opakované zobrazení Klientem.
  5. Tyto Podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy. Uzavřením Smlouvy způsobem předpovídaným těmito Podmínkami Klient bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení těchto Podmínek a potvrzuje, že se seznámil s obsahem těchto Podmínek, že s nimi souhlasí a že se jimi bude v příslušném smluvních vztahu řídit. Hovoří-li se v těchto Podmínkách o Smlouvě, jsou tím myšlena i ustanovení těchto Podmínek, není-li stanoveno jinak. Odchylná ujednání sjednaná ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními Podmínek. 
  6. Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli tyto Podmínky v přiměřeném rozsahu změnit. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 28.7.2025.

Jaroslav Makovička